אסטרטגיה דיגיטלית

אסטרטגיה דיגיטלית

מהי אסטרטגיה דיגיטלית? כיצד מתכננים ארגונים אסטרטגיה דיגיטלית? מהם אתגרי התחום?

1.8.16 מאת

אסטרטגיה היא תכנית פעולה, שיטת חישוב לטווח ארוך במטרה להשיג יעד כלשהו. בעבר תכנון אסטרטגיה שימש את המצביאים בעתות מלחמה אולם היום נהוג לתכנן אסטרטגיה עבור כל מטרה, בין אם מדובר על מטרה עסקית, פוליטית או אישית.

אסטרטגיה דיגיטלית היא אוסף הפעולות אותן נוקט המשווק מתוך נקודת מבט רחבה במטרה להשיג עבור העסק או הארגון נוכחות דיגיטלית לטווח ארוך.

במסגרת תכנון האסטרטגיה מקבלים החלטות לגבי נושאים כגון:
– מטרת על
– מטרות קצרות טווח שיסייעו לקדם את מטרת העל
– כלים שיש לפתח לצורך יישום המטרות
– תכנון התקציב
– קביעת ייעדים ברי מדידה לפיקוח על התהליך

משווק או מפרסם שיבקש ליישם את שיטות השיווק במדיה הדיגיטלית במהרה יגלה שכגודל ההזדמנות כך גודל התחרות ויש עוד שחקנים רבים על המגרש אשר מתחרים על תשומת הלב של הלקוח.

רשת האינטרנט היא רחוב הקניות הגדול ביותר בעולם, ויש בה מיליוני חנויות וירטואליות אשר הוקמו על ידי בעלי עסקים, ארגונים ונותני שירותים. כל בעל עסק או ארגון שמתחיל לשווק במדיה הדיגיטלית בד"כ בונה אתר אינטרנט, כל מי שמשווק במדיה החברתית פותח דף עסקי בפייסבוק, בכל יום מיליוני דפים חדשים מועלים לרשת ואלפי דפים עסקיים נפתחים ברשת החברתית פייסבוק.

מצד אחד השיווק ברשת נחשב לשיווק בעלות זולה משום שמחיר הכניסה אליו הוא נמוך אולם מצד שני מחיר הטעות עלול להיות גבוה ביותר – אם בעל האתר ישקיע את כספו בצורה לא נכונה הוא ישלם מחיר יקר.

למרות רף הכניסה הנמוך, עדיין מתקיים הפתגם "בעל המאה הוא בעל הדעה", משום שמשווק שרוצה לקדם את העסק שלו באמצעות הקידום הממומן צריך להתמודד עם התחרות על מילות המפתח כאשר בעל המאה הוא זה שקונה את שטחי הפרסום הטובים ביותר. בפרק זה נסקור את האתגרים האלו בהרחבה.

בעלי עסקים ומשווקים צריכים להבין שיש פער גדול מאוד בין השאיפות השיווקיות שלהם ליכולת שלהם להוציא אותן לפועל. עם זאת, בניית תכנית פעולה אסטרטגית תסייע להם להשיג את המטרות השיווקיות שלהם ולעמוד באתגרים שהעולם הדיגיטלי מציב בפניהם בצורה טובה.

האתגר הגדול שבעלי עסקים צריכים להתמודד אתו הוא אתגר הבידול. בידול הוא ההצעה הייחודית שלנו ללקוח, הערך המוסף שבעל העסק או נותן השרות מספק ללקוח. אם כל בעלי העסקים והמשווקים האחרים עושים את אותו הדבר, כיצד אפשר להצליח בשיווק דיגיטלי? אם כל המשווקים נוקטים באותן פעולות שיווקיות, בין אם מדובר על קיום ממומן, פעילות ברשתות חברתיות או כתיבה באתר, כיצד אפשר להשיג מטרות עסקיות? הרי שבסופו של דבר העסק צריך להרוויח, לגדול ולשגשג ולא רק "להתגלגל" ולשרוד.

לכן, על מנת להצליח בפעילות השיווקית במדיה הדיגיטלית יש לתכנן תכנית פעולה אשר מבוססת על אסטרטגיה.

בעלי עסקים רבים מתקשים להבין מה בדיוק עליהם לעשות ברשתות החברתיות. במאמר זה אני מציג את 7 הדברים החשובים ביותר שיש לבצע במסגרת הפעילות העסקית והשיווקית ברשתות החברתיות.

קרא עוד >

פייק ניוז, המילה שמשגעת את העולם. קורס חדש שלי בנושא זוכה להתעניינות רבה מצד התקשורת העולמית. מוזמנים לצפות בכתבות אודות הקורס החדש בערוצי התקשורת המובילים בעולם.

קרא עוד >
<

לקבלת מאמרים נוספים שישפרו את פעילותכם השיווקית, הרשמו לניוזלטר