האבולוציה של הרשתות החברתיות

האבולוציה של הרשתות החברתיות

בדור הראשון, בראשית הדרך של הרשתות החברתיות, התקשורת החברתית בין אנשים היתה באמצעות בלוגים. מעט אנשים יצרו וכתבו תוכן בבלוגים ביחס לכמות האנשים שקראה או שיתפה אותם. כלומר היו הרבה צופים אבל פחות משתמשים השתתפו בדיאלוג או ביצירה של התוכן. מבחינת התוכן עצמו לא היתה כל מגבלה על מספר המילים בבלוג משום שהוא היה בחזקת בעל הבלוג ובאחריותו.

14.07.16 מאת ד"ר יניב לויתן

בדור השני של הרשתות החברתיות התקשורת החברתית בין אנשים מתרחשת בערוצים כגון טוויטר ופייסבוק.  ערוצים אלו מאפשרים שיתוף ויצירת תכנים על ידי המשתמשים . בין אם המשתמש יוצר את התוכן או משתף אותו, בכל רשת חברתית ישנה מגבלה על כמות התווים שהמשתמש יכול לפרסם.

המשתתפים בדיאלוג החברתי בערוצי הרשתות החברתיות מעדיפים לקרוא תכנים קצרים וממוקדים (סטאטוסים). למרות שיש בפייסבוק אפשרות לפרסם מאמרים, באמצעות היישום "פתקים" ושם אין הגבלה על כמות התווים. עם זאת, בדרך

כלל הגולשים לא מצפים למצוא בסטאטוסים בפייסבוק מניפסטים ארוכים – מקומם שמור לאתרים כמו בלוגים, כלומר אם ברצוננו לפרסם תוכן ארוך, כדאי שנעשה זאת באמצעות בלוג או ולא באמצעות פייסבוק.

מיום הקמתה הוגדרה טוויטר כרשת חברתית שניתן לפרסם בה כמות תוכן מוגבלת, רק 140 תווים בכל "ציוץ" (Twite), שהם כשני משפטים בסך הכל. ניתן לומר שטוויטר ביקשה לתת מענה לצורך בתקשורת חברתית באמצעות מכשירים ניידים שלא נועדו לכתיבה כגון הטלפון החכם ומחשבי הלוח.

גם רשת פייסבוק הגבילה בתחילת דרכה את כמות התווים המותרים ל-160 תווים בלבד. כמות התווים המותרת השתנתה מספר פעמים במרוצת השנים אולם למרות העדפת המשתמשים לקרוא תכנים קצרים ואולי בעיקר בגלל התחרות מול ערוצי רשתות חברתיות כגון גוגל+ שמאפשרת לגולשים לכתוב אפילו מיליון תווים, התירה פייסבוק בשנת 2011 את מגבלת התווים וכעת ניתן לכתוב סטאטוסים באורך 63,206 תווים.

בדור השלישי של הרשתות החברתיות התקשורת החברתית בין אנשים נעשית באמצעים חזותיים, בתמונות כפי שמוגדר ברשתות החברתיות Instagram ו- Pinterest , רשתות שיש בהן מקום מאוד צר לכתיבה של טקסט ורוב התקשורת החברתית מבוססת על שיתוף של תמונות.

הערוצים החזותיים משתלבים בצורה נהדרת עם אפליקציות ויישומים שכבר קיימים במכשירי הטלפון החכמים: בכל טלפון חכם יש מצלמה מובנית באמצעותה המשתמש יכול לצלם תמונות, לאחר מכן הוא מעלה את התמונה לרשת החברתית המועדפת עליו באמצעות החיבור לאינטרנט  וזוכה לתגובות מצד משתמשים אחרים באמצעות כפתורי שיתוף כמו כפתור ה-Like.

בעלי עסקים רבים מתקשים להבין מה בדיוק עליהם לעשות ברשתות החברתיות. במאמר זה אני מציג את 7 הדברים החשובים ביותר שיש לבצע במסגרת הפעילות העסקית והשיווקית ברשתות החברתיות.

קרא עוד >

פייק ניוז, המילה שמשגעת את העולם. קורס חדש שלי בנושא זוכה להתעניינות רבה מצד התקשורת העולמית. מוזמנים לצפות בכתבות אודות הקורס החדש בערוצי התקשורת המובילים בעולם.

קרא עוד >
<

לקבלת מאמרים נוספים שישפרו את פעילותכם השיווקית, הרשמו לניוזלטר