זירות הפעילות במדיה הדיגיטלית

זירות הפעילות במדיה הדיגיטלית

עולם השיווק הדיגיטלי אינו מסתכם בבנייה ותפעול של אתר אינטרנט. לרשות בעל העסק עומדים שפע ערוצים שונים ומגוונים בהם הוא יכול לפעול ולשווק. בעל העסק יכול להשקיע משאבים ברשתות חברתיות כגון פייסבוק או בערוצי ווידאו כגון יוטיוב, הוא יכול לפתח יישומים ואתרים מותאמים למכשירי מובייל והוא גם יכול לפרסם בערוצי השיווק הקלאסי לצד פרסום בערוצי המדיה הדיגיטלית כמו פרסום באתרי אינטרנט, פרסום בתוך אפליקציות, בבאנרים ובמנועי החיפוש.

14.07.16 מאת ד"ר יניב לויתן

ריבוי הערוצים מקשה על בעל העסק להחליט היכן כדאי לו לפעול יחד עם זאת בעל עסק אשר יודע בצורה מדויקת מיהו קהל היעד שאליו הוא פונה יכול לבדוק היכן אותו קהל נמצא וכיצד הוא צורך את המידע שלו, ולפעול באותן זירות באופן ממוקד.

נוכחות דיגיטלית

נהוג להתייחס אל התהליך שעובר הגולש מרגע שהוא מחפש מידע לגבי מוצר או שרות מסוים ועד קבלת החלטת הקנייה כאל מסע, מסע הגולש. בתהליך מסע זה הגולש עובר בנקודות ציון שונות ברשת: באתרים, רשתות חברתיות פורומים ועוד.

ככל שבעל העסק ימצא בנקודות רבות יותר לאורך המסע כך יגדלו הסיכויים שהגולש יבחר בו כשהוא יהיה מוכן לבצע את הרכישה. כלומר לנוכחות במדיה הדיגיטלית יש משמעות קריטית שמשפיעה על אחוזי המרה של הגולש מלקוח שמחפש מידע ללקוח שמבצע רכישה.

מסע הגולש

מסע הגולש ברשת מתחיל באחד משני האופנים:

  1. הלקוח או הגולש חווה איזושהי מצוקה, מתעורר בו איזשהו צורך והוא מחפש פתרון לבעיה מסוימת.
  2. בעקבות שיווק קלאסי הלקוח נחשף למסר מסוים. בעקבות החשיפה למסר הלקוח מודע שהמוצר או השרות קיים והוא מתחיל לחפש אותו.

מנוע החיפוש – התחנה הראשונה שבה הלקוח מבקר במסעו ברשת בדרך אל הרכישה היא בדרך כלל מנוע החיפוש, לכן במסגרת השיווק הדיגיטלי הפעולה הראשונה שבעל העסק או המשווק צריכים לעשות היא להשפיע בצורה איכותית ואפקטיבית על מנועי החיפוש הרלוונטיים ולדאוג לכך שבמידה והגולש מבצע חיפוש הוא יגיע לתוצאות שיעודדו אותו לבקר באתר.

מסע הגולש תלוי בתוצאות החיפוש שמציגות לו תוצאות שונות ומגוונות בהן המוצר או השרות שהוא חיפש או העסק שהוא חיפש מוזכרים וכעת הגולש יוצא למסע בין תוצאות החיפוש הללו.

פעולות שהגולש יכול לעשות בעקבות חשיפה לתוצאות החיפוש:

גלישה לאתר אינטרנט – תוצאות החיפוש מציגות לגולש את אתרי האינטרנט של העסק או השרות שהוא חיפש, במידה וקיים או את עמודי הנחיתה הרלוונטיים.

קריאת ביקורות – תוצאות מנוע החיפוש מציגות לגולש אתרים שבהם מתקיים שיח סביב המוצר או השרות של העסק כגון פורומים וקבוצות דיון.

צפייה בסרטונים – תוצאות מנוע החיפוש מציגות לגולש סרטונים שהוגדרו על פי מילות מפתח כרלוונטיים לתחום החיפוש או סרטונים שתויגו או שוייכו לאותו עסק, מוצר או שרות שהוא חיפש. סרטונים יכולים להציג למשל עדויות של לקוחות מרוצים שמספרים על המוצר או השרות או מידע מטעם העסק.

התייעצות ברשתות החברתיות – הגולש יכול להיעזר בחכמת ההמונים. לגלוש ברשתות החברתיות הרלוונטיות, חברתיות או מקצועיות, ולנהל שם דיון בנוגע למוצר או לשרות.

בסופו של דבר במהלך מסעו ברשת הגולש חוקר ואוסף מידע לגבי המוצר או השרות אותו הוא מחפש ורק לאחר שיש בידיו מספיק מידע, לטעמו, הוא מקבל את ההחלטה ומבצע את פעולת הרכישה בין אם היא מתבצעת בחנות פיזית או ווירטואלית.

בעלי עסקים רבים מתקשים להבין מה בדיוק עליהם לעשות ברשתות החברתיות. במאמר זה אני מציג את 7 הדברים החשובים ביותר שיש לבצע במסגרת הפעילות העסקית והשיווקית ברשתות החברתיות.

קרא עוד >

פייק ניוז, המילה שמשגעת את העולם. קורס חדש שלי בנושא זוכה להתעניינות רבה מצד התקשורת העולמית. מוזמנים לצפות בכתבות אודות הקורס החדש בערוצי התקשורת המובילים בעולם.

קרא עוד >
<

לקבלת מאמרים נוספים שישפרו את פעילותכם השיווקית, הרשמו לניוזלטר